Folkhögskolor i Värmland / Nyhetsarkiv / 29 september. Smaka på Värmland i offentlig sektor.

29 september. Smaka på Värmland i offentlig sektor.

Denna dag visar vi med värme upp hur vår restaurang, som är en del av den offentliga sektorn, jobbar med närproducerade råvaror. Välkommen till bords.

Smaka på Värmland i offentlig sektor

I anslutning till årets Smaka på Värmland anordnas för första gången en extra dag med inriktning mot offentlig sektor. Syftet med denna dag är att synliggöra användning av värmländska produkter och möjligheten att välja dessa vid offentlig upphandling. Smaka på Värmland i offentlig sektor är ett gemensamt initiativ av Värmlands kostchefer. Under dagen kommer kommunernas offentliga kök att utforska värmländska produkter och servera mat på värmländska råvaror i största möjliga utsträckning.

Skolans restaurang

Vår restarurang ser till så att alla våra studerande och personal får mat och är även öppen för allmänheten.

Dagens meny – fredag

Dagens lunch: Porterstek med gräddsås samt rostad potatis
Dagens vegetariska: Vegetarisk svamp & havrebiff med gräddsås och rostad potatis

I lunchen ingår varmrätt med sallad, bröd, matfett, vatten, frukt och rättvisemärkt kaffe
Med reservation för eventuella ändringar.

Restaurangen har öppet måndag till fredag.

Lunch mellan klockan 11:30–13:00.

Vår maträtt är med och tävlar

Varje kommun och Region Värmland ska senast 2 oktober skicka in en bild på en rätt som tillagats under dagen och lista de lokala råvaror som rätten består av och vilka lokala leverantörer som råvarorna kommer ifrån. Alla kommuners utvalda bidrag, samt regionens, kommer därefter ställas mot varandra i en tävling på Smaka på Värmlands Instagram (@smakapavarmland) fram till 9 oktober. Det bidrag som då fått flest gilla-markeringar kommer stå som vinnare. #smakapåoffentligavärmland

Kom och smaka och ge oss en gillamarkering.