1177 för vårdpersonal

Samlat kunskapsstöd för patientnära arbete inom hälso- och sjukvård.

1177 för vårdpersonal ersätter Nationellt kliniskt kunskapsstöd (NKK)

Den 10 juni 2024 stängdes NKK:s webbplats och ersattes av 1177 för vårdpersonal.

Första steget i utvecklingen av 1177 för vårdpersonal är att samla de kunskapsstöd som tidigare funnits på NKK:s webbplats.

På sikt kommer 1177 för vårdpersonal att innehålla fler kunskapsstöd. Dessutom utreds möjligheten att utveckla en del där du som medarbetare via inloggning kan nå tjänster och verktyg från Inera.

Webbplats 1177 för vårdpersonal

Samlat kunskapsstöd

Målet med 1177 för vårdpersonal är att bästa tillgängliga kunskap finns samlat på ett ställe och används i varje möte mellan patienten och vårdgivare.

På webbplatsen hittar du de kunskapsstöd som produceras inom kunskapsstyrningssystemet, men också information om andra kunskapsstöd som till exempel Vårdhandboken, Rikshandboken i barnhälsovård och Nationella vård- och insatsprogram för psykisk hälsa (VIP).

Om kunskapsstöd

Begreppet kunskapsstöd är ett samlingsbegrepp för stödmaterial som exempelvis vårdprogram, vårdförlopp, riktlinjer och rekommendationer för dig som vårdgivare.

Regional redaktion

Region Värmlands regionala redaktion kompletterar de nationella rekommendationerna med tillägg om exempelvis ansvarsfördelning och lokala remissrutiner.

Kontaktinformation

Har du frågor om 1177 för vårdpersonal? Kontakta Region Värmlands redaktion via e-post nedan.

E-post: nkk@regionvarmland.se