Trafiken rullar som vanligt i stadstrafik i Karlstad

Delar av vår depå för stadstrafiken i Karlstad var tillfälligt avstängd igår torsdag på grund av gasläckage. Räddningstjänsten tog i natt bort avspärrningarna och vår trafik har rullat som vanligt sedan 16-tiden igår.
Håll koll på din avgång i reseplaneraren på varmlandstrafik.se eller i appen.

Mer information
Till startsidan
Start /Om Värmlandstrafik /Så behandlar vi personuppgifter /Integritetspolicy appen Karlstadsbuss

Integritetspolicy appen Karlstadsbuss

På denna sida hittar du information om hur personuppgifter behandlas i appen Karlstadsbuss.

Karlstadsbuss app, som ägs av Värmlandstrafik, är en plattform som gör det enkelt för dig som resenär att hitta information om kollektivtrafik såsom tidtabeller, resesökning och köp av biljett. Värmlandstrafik, som omfattar tidigare Värmlandstrafik och Karlstadsbuss, ingår i Region Värmland. Region Värmland är personuppgiftsansvarig för de personuppgiftsbehandlingar där regionen bestämmer ändamål och medel för behandlingen. I denna app behandlar Region Värmland dina personuppgifter på ett säkert och lagenligt sätt, så att du som kund kan känna dig trygg.

Softhouse är personuppgiftsbiträde till Region Värmland och teknisk leverantör av appen. När appen används på ett sätt som kan innebära att personuppgifter skapas kommer den att kräva att du godkänner Region Värmlands personuppgiftspolicy. Region Värmland vidarebefordrar aldrig personuppgifter till tredje part i annat fall än då det krävs för upprätthållande av funktioner eller tjänster i appen. Exempel då överföring av personuppgifter till tredje part måste ske är köp av mobilbiljett. Här överförs personuppgifter till Region Värmlands betalleverantörer som sedan hanterar personuppgifterna för att genomföra köpet.

Personuppgifter behandlas som stöd till följande funktioner i appen:

  • Köp av biljett.
  • Skapande av användarkonto.
  • Distribution av meddelanden och notiser om eventuella trafikförändringar eller störningar.
  • Distribution av meddelanden och notiser om tidtabellsuppdateringar eller annan relevant information.

Personuppgifter insamlade i appen används också till att:

  • Hantera reklamationer, genomföra felsökning och tillhandahålla support.
  • Kontrollera biljettgiltighet.
  • Föra statistik i syfte att utveckla våra tjänster.
  • Motverka missbruk av appen.

Personuppgifterna används ej för automatiserat beslutsfattande.

Följande personuppgifter kan behandlas i appen: e-postadress, telefonnummer, köphistorik och betalningsinformation.

Personuppgifter kopplade till biljetter samt personuppgifter för att hantera eventuella reklamationer och genomföra felsökning sparas upp till 12 månader efter senaste biljettköp i appen. Personuppgifter för att upprätthålla funktioner i betalsätt och användarkonto sparas upp till 12 månader efter senaste biljettköp i appen. Efter dessa tidsperioder raderas uppgifterna automatiskt. Detta gäller om inte tvingande lagstiftning kräver fortsatt lagring.

Här hittar du mer information om Region Värmlands behandling av personuppgifter.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?