Region Värmland / Evenemangsarkiv / Värmland 2040
Värmland 2040-konferensen

Värmland 2040

Snart är det dags för den årliga konferensen Värmland 2040. Genom kunskap och inspiration ska vi bidra till att ta utvecklingsarbetet till nästa nivå. Hur ser nulägesbilden ut, när det gäller Värmlands utveckling och vårt gemensamma genomförande av strategin? Vilka förmågor behöver vi stärka.

Konferensen sker som hybrid och du väljer redan nu om du vill ha en fysisk plats (först till kvarn) eller om du vill delta digitalt. Vi kommer se till att du oavsett deltagande form kan bidra med frågor och inspel. Programmet är snart klart och mer information kommer inom kort – men passa på att säkra din plats redan nu!

Anmäl dig till fysiskt deltagande (150 kronor)

Anmäl dig till digitalt deltagande

Vem kan delta?

Konferensen vänder sig till dig som arbetar med länets utveckling på olika sätt, oavsett om du är sakkunnig, beslutsfattare eller något helt annat, inom exempelvis offentlig eller ideell sektor, näringslivsorganisationer och kluster. Bakom konferensen står Region Värmland i samverkan med flera andra aktörer. Varmt välkommen till Värmland 2040!

Talare

Två namn för dagen är Joakim Norén, Placebrander och Josefina Syssner, Centrum för kommunstrategiska studier på Linköpings universitet.

Josefina Syssner är professor på Centrum för kommunstrategiska studier, CKS. Som forskare intresserar hon sig främst för de politiska frågor, strategier och processer som på ett eller annat sätt kan kopplas till en plats eller till ett rum.

Joakim Norén är varumärkesstrateg och har tidigare ansvarat för arbetet med platsvarumärket Sverige på Svenska institutet. Han har också varit marknadschef på Artipelag och har en bakgrund som trendanalytiker.

Fler talare presenteras inom kort så håll utkik i våra kanaler!