Region Värmland / Evenemangsarkiv / Framtidens arbetsplats – jämställdhet och inkludering som attraktionskraft
En man står på scen och pratar.

Barakat Ghebrehawariat föreläser om rasism och språk under konferensen Framtidens arbetsplats. Foto: Louise Helmfrid, Athenas

Framtidens arbetsplats – jämställdhet och inkludering som attraktionskraft

Vill du skapa en arbetsplats där alla känner sig värdefulla? Den 8 november bjuder Attraktionskraft Värmland in till konferensen Framtidens arbetsplats där Barakat Ghebrehawariat ger verktyg för att driva förändringsarbete och stärka relationer. Tillsammans med det värmländska näringslivet delar vi insikter för att skapa ett mer jämställt Värmland.

Genom att kommunicera demokratiskt stärker du relationer och undviker onödiga konflikter inom din organisation. Under konferensen ger Barakat Ghebrehawariat, statsvetare, journalist och entreprenör, dig konkreta verktyg och strategier för att driva förändringsarbete.

Du kanske har sett Barakat på Nyhetsmorgon eller känner honom som författaren till boken ”Får man säga svart” (2023)? Boken behandlar den komplexa frågan om rasism och språk. Med en alltmer polariserad nationell dialog kring rasism lyfter Barakat fram det brännande behovet av att förstå varför det är så utmanande att tala öppet om dessa ämnen. Får man säga svart och varför är det problematiskt att säga färgad? Det är relevanta, men känsliga frågor som han svarar på.

Tillsammans lyfter vi blicken

Vi blickar också framåt för att hitta gemensamma drivkrafter och inspireras av varandra. Tillsammans med det värmländska näringslivet kommer vi att ta del av insikter, arbetssätt och dela hur vi kan arbeta vidare för ett mer jämställt Värmland. Genom kunskap och arbete med olika jämställdhetsfrågor får vi fler attraktiva arbetsgivare vilket gynnar hela Värmland.

Detta är den sista träffen inom ramen för projektet Attraktionkraft Värmland.

Ta chansen att nätverka och inspireras under denna eftermiddag!

Anmäl dig här

Tid: 8 november, klockan 12.00–16.00
Plats: Innovation Park, Karlstad
Avgift: Seminariet och lunchen är kostnadsfritt.

– – – –

12.00–13.00: Lunch och mingel (anmälan vid registrering krävs för lunch)

13.00–13.30: Insikter och resultat från Attraktionskraft Värmland

13.30–14.00: Panelsamtal med värmländska näringslivet