Region Värmland / Nyhetsarkiv / Gåvobrev från regionen gav Albin och Edith var sitt stipendium

Ungdomarna Albin Stodne och Edith Nilsson mottar var sitt stipendium genom det gåvobrev som Västanå fick från regionen i samband med sommarens 50 års firande. Här är de tillsammans Leif Stinnerbom och Linnea Benneberg från Västanå, Elisabeth Kihlström (KD) och Erik Olsson (S) från regionens Kultur- och bildningsnämnd. Foto: Inger Stinnerbom

Gåvobrev från regionen gav Albin och Edith var sitt stipendium

Kultur- och bildningsnämndens ordförande Elisabeth Kihlström och 1:e vice ordförande Erik Olsson deltog för drygt en vecka sedan vid utdelningen av stipendium till två lovande ungdomar som verkar inom Unga Västanå.

Bakgrunden är att Kultur- och bildningsnämnden under sommaren beslutade att uppmärksamma att Västanå teater firar 50 år i år. Det blev i form av ett gåvobrev på 25 000 kronor. I brevet står det att "stipendiet ska tilldelas en person som spelat stor roll för teatern eller en konstnär som teatern bedömer lovande inom berättande, musik eller dans. Stipendiet kan delas mellan flera personer. Västanå teater utser stipendiat/stipendiater."