Region Värmland / Nyhetsarkiv / Ingen digital vaccinbokning under helgen

Ingen digital vaccinbokning under helgen

Region Värmland uppdaterar nu systemen för tidsbokning för vaccination mot covid-19 och TBE på regionens vaccinationsmottagningar. I samband med det stänger den digitala tidsbokningen för vaccination under fredagen och över helgen. Tisdag den 7 juni beräknas arbetet vara klart och det ska gå bra att boka igen.

– De flesta har fått sina doser vaccin eller har en inbokad tid. Den här uppdateringen gör vi för att rigga våra system inför höstens kommande vaccinationer, säger Birgitta Sahlström som är verksamhetschef.

Den som behöver boka en tid kan göra det via telefon under fredagen. Under tisdagen den 7 juni beräknas det uppdaterade systemet vara igång igen.

Än kan du inte boka en tid utifrån de nya rekommendationerna som börjar gälla från den första september i höst. Mer information om det kommer senare.