Region Värmland / Nyhetsarkiv / Inbjudan: Välkommen på unik bussbältesvernissage!
Stylat drömbälte på en busstol på en catwalk.

Inbjudan: Välkommen på unik bussbältesvernissage!

Välkommen till Karlstad busstation den 28 mars då alla inskickade bidragen i tävlingen Styla ditt drömbälte presenteras för världen. Vernissagen inleds med presentation av vinnaren och de övriga finalisterna.

Allt för få använder bälte i Värmlandstrafiks regionbusstrafik och många anger att de inte uppmärksammat att denna viktiga livräddare finns. Det vill Värmlandstrafik ändra på. Under året har Värmlandstrafik tillsammans med Nobina därför arrangerat en lite ovanlig designtävling. Värmlänningarna har nämligen uppmanats att styla sina egna drömbälten, vilket resulterade i 25 unika tävlingsbidrag.

Torsdagens aktivitet blir det enda tillfället att se alla bidragen på en och samma plats. Därefter förvandlas vernissagen till en rullande utställning i unikt format.

Varmt välkommen!

Tid och plats

Tid: Torsdag den 28 mars 2024, klockan 14.00.

Plats: Karlstad busstation

Medverkar gör bland andra:
Elisabeth Björk (V), regionråd och kollektivtrafiknämndens ordförande, Region Värmland
Markus Bergman, trafikchef regionbuss, Värmlandstrafik
Åsa Andreasson, affärschef, Nobina Sverige AB
Finalister i tävlingen Styla ditt drömbälte

Meddela gärna att du kommer till Ingela Larsson, kontaktuppgifter nedan.

Ingela Larsson
Kommunikationsstrateg Värmlandstrafik