Region Värmland / Nyhetsarkiv / SPOK Värmland kopplar ihop lokala kreatörer och tillverkare

SPOK Värmland kopplar ihop lokala kreatörer och tillverkare

Nu på onsdag den 18 september är det lanseringsfest för SPOK Värmland. Möt bland andra en designer och en lokal tillverkare som kommer att berätta om nyttan med att verka tillsammans i närmiljön.

Syftet med SPOK är precis så, att designers, arkitekter, konstnärer, entreprenörer och andra kreativa företag lättare ska kunna hitta produktionsmöjligheter i sin närhet.

Värmland blev i våras den nionde regionen i Sverige att starta en SPOK-hubb. På den digitala plattformen finns just nu tolv tillverkande värmländska företag.

SPOK Värmland är nuläget en förstudie som drivs av Svensk Form i samarbete med Region Värmland.

Media hälsas välkommen att delta på lanseringsfesten alternativt boka en tid innan programmet drar i gång. Kontakta i så fall projektledare Sofia Nibblén Berndtsson, se nedan.

Läs mer om SPOK

S-P-O-K.se