Region Värmland / Nyhetsarkiv / Rekryteringsbonus på prov

Rekryteringsbonus på prov

Behovet av nya medarbetare i hälso- och sjukvården är fortsatt stort. Nu provar hälso- och sjukvården rekryteringsbonus.

Anställda inom hälso- och sjukvården som tipsar vänner om lediga tjänster eller arbetsplatser kan få 20 000 kronor som tack.

- Vi har stora utmaningar när det gäller kompetensförsörjningen till hälso- och sjukvården, säger Katarina Sigurdsson, HR-chef hälso- och sjukvård. Vi tar till alla verktyg vi kan för att få fler kollegor.

Att få en arbetsplats rekommenderad för sig är ofta en viktig faktor för att byta jobb. Det tar regionens hälso- och sjukvård fasta på när en rekryteringsbonus införs på prov under våren.

- Våra medarbetare är de bästa ambassadörerna, säger Katarina Sigurdsson. Det handlar om att sätta medarbetarna i fokus och därför vill vi att de som är engagerade och värvar en vän ska få en rekryteringsbonus på 20 000 kr.

Summan på rekryteringsbonusen motsvarar en utköpt semestervecka och är skattepliktig.

Kontakt: Katarina Sigurdsson, HR-chef hälso- och sjukvård, tel 010-831 50 00