Region Värmland / Nyhetsarkiv / Inbjudan till webbinarium om gränslösa visioner

Inbjudan till webbinarium om gränslösa visioner

Välkommen till Region Värmlands webbinarium där vi presenterar den nya rapporten Sverige-Norge – Gränslösa visioner. Vi kommer att bjuda på intressanta diskussioner, presentation av ny statistik och analys samt ge möjlighet för er att ställa frågor till de som har varit med och tagit fram rapporten.

Region Värmland kan och vill bidra med kunskap och erfarenhet för att förverkliga Nordiska ministerrådets vision om att ”Norden ska vara världens mest hållbara och integrerade region 2030”. Vi vill medverka till gränslös samverkan med andra offentliga myndigheter, näringsliv och idéburen sektor – samverkan som blir allt viktigare i tider som sätter relationer mellan länder på prov.

Rapporten utgår från en vision om gränslös samverkan och fokuserar på en rad utmaningar som samhällets aktörer behöver lösa gemensamt.

Deltagare:
Erik Evestam (C), ordförande regionala utvecklingsnämnden
Stina Höök (M), vice ordförande regionala utvecklingsnämnden
Johan Lundgren, utvecklingsledare
Samuel Gök, analytiker

Plats: Digitalt (Teams)
Datum: 5 december
Tid: 10.15–11.00

Jag vill veta mer och anmäla mig till webbinariet

Passa på att läsa våra tidigare rapporter

Region Värmland har tidigare tagit fram tre rapporter som sätter den svensk-norska relationen i fokus. Här finns de att läsa.