Region Värmland / Nyhetsarkiv / Så påverkas du som patient om det blir strejk

Så påverkas du som patient om det blir strejk

Tisdagen 11 juni kl 11 bryter Vårdförbundets planerade strejk ut i Region Värmland om inte parterna kommit överens innan dess. Om du har ett inbokat besök i vården under en eventuell strejk ska du utgå från att besöket blir av. Du kommer att bli kontaktad om ditt besök ställs in eller bokas om.

Aktuella uppgifter om berörda mottagningars förändrade utbud, telefon- och öppettider eller annan tillfällig information till följd av konflikten finns på verksamheternas webbsidor på 1177.se.

De verksamheter som är uttagna i strejk är endoskopimottagningen, Sjukhuset Arvika och uppvakningsenheten, Sjukhuset Torsby. Du kommer att bli kontaktad om ditt besök ställs in eller bokas om.

Kom ihåg att regionen ringer från ett 010-nummer alternativt från dolt nummer – det är viktigt att du svarar.