Region Värmland / Evenemangsarkiv / Filmörnen - Värmlands kortfilmsfestival
Porträttbild av skådespelaren Hedvig Nilsson, Biodlaren

På Filmörnen berättar skådespelaren Hedvig Nilsson och regissören Marcus Carlsson om Biodlaren - sommarens långfilmsinspelning i Värmland. Foto: Antonio Ikovic

Filmörnen - Värmlands kortfilmsfestival

Upplev 39 närproducerade värmländska filmer inom alla härliga genres som komedi, drama, skräck, dokumentärer och musikvideos.

Filmare och publik får även möjlighet att delta på intressanta workshops och föreläsningar, mingla och fynda i vår mässa i foajén.

Dagen innehåller även visning och prisning av filmtävlingen Noomaraton där två vinnarlag ska utses av totalt 13 filmer.

Läs mer om Filmörnen: www.filmornen.nu

Årets Jury är Hedvig Nilsson, skådespelare, Camilla Brolin, skräddarmästare och Gabriel Lundh, ljuddesigner, musikproducent och mixare

Filmörnen arrangeras av Värmlands Filmförbund, WIFT Värmland, Skoghalls Folkets Hus och Region Värmland med stöd av Värmlands Biografnätverk och Kulturrådet.