Region Värmland / Evenemangsarkiv / Från vision till verklighet – en dag av inspiration och schysta insikter
En man står på scen och pratar.

Barakat Ghebrehawariat kommer och föreläser på Attraktionskrafts Värmlands slutkonferens. Foto: Louise Helmfrid, Athenas

Från vision till verklighet – en dag av inspiration och schysta insikter

Får man säga svart till någon som är färgad? Det är en relevant men känslig fråga som Barakat Ghebrehawariat, statsvetare och journalist känd från Nyhetsmorgon svarar på. Den 8 november föreläser han under Attraktionskraft Värmlands slutkonferens som bjuder på guldkorn från den treåriga satsningen.

Välkommen till Attraktionskrafts Värmland slutkonferens där vi ger dig inspriation om hur du skapar en arbetsmiljö där alla känner sig inkluderande och värderade. Dagen kommer att fyllas med insikter och resultat från projektet, samt diskussioner om jämställdhet och inkludering. På så vis önskar vi öka dina möjligheter att aktivt bidra till en arbetsmiljö där alla känner sig inkluderande.

Under konferensen tar vi också tempen på det värmländska näringslivets jämställdhet och inkludering genom ett panelsamtal.

Avslutningsvis gästas vi av Barakat Ghebrehawariat, författare av boken ”Får man säga svart”. Han delar med sig av hur rädslan för att kommunicera fel kan leda till missförstånd och konflikter. Genom berättelser och insikter kommer Barakat prata om komplexa frågor om språk, rasism och utmaningarna med att tala öppet om dessa frågor.

Så kom och var en del av vårt sista schysta tillfälle inom Attraktionskraft Värmland.

Läs mer och boka din plats!

12.00–13.00: Lunch (anmälan vid registrering krävs)

13.00–13.30: Insikter och resultat från Attraktionskraft Värmland

13.30–14.00: Panelsamtal med värmländska näringslivet

14.00–14.15: Fika

14.15–15.45: Föreläsning med Barakat Ghebrehawariat

15.45–16.00: Tid för frågor och reflektion

Seminariet är kostnadsfritt.

Platserna är begränsade, sista anmälningsdag är den 5 november.