Region Värmland / Nyhetsarkiv / Påbyggnadskurs i sociala medier
En Ipad och en massa verktyg

Denna påbyggnadskurs i sociala medier vänder sig i första hand till dig som gick den inledande kursen hösten 2022, eller till dig som använder sociala medier i ditt företag.

Påbyggnadskurs i sociala medier

Till dig som slöjdare, konsthantverkare och konstnär i Värmland. Nu har du möjlighet att under en dag lära dig mer om hur du kan nå ut till fler genom sociala medier.

Kursen är en påbyggnadskurs och vänder sig till dig som gick den inledande kursen hösten 2022, eller till dig som använder sociala medier i ditt företag.

Innehållstaktik - föreläsning, workshop och praktiska övningar

Digitalsnack, som är en social mediebyrå, kommer att inleda med en föreläsning om innehållstaktik för sociala medier. Därefter är det en workshop på samma tema samt praktiska övningar där du lär dig hur olika inlägg på sociala medier skapas. Efter workshopen kommer du ha lärt dig vilket innehåll som skapar bäst effekt på olika kanaler och delar av kanaler. Du kommer även vara bekväm med att skapa, redigera och lägga upp egna videos/Reels.

Digitalsnack är flitigt anlitade föreläsare i Sverige inom sociala medier. Deras föreläsningar och utbildningar är uppskattade och brukar sätta igång många tankar kring hur man kan använda sociala medier för att lyckas nå sin målgrupp.

Anmäl dig här

12 september 2023

Klockan 08.30-15.00

Region Värmland, Lagergrens gata 2, Karlstad

För professionella slöjd, konsthantverkare och konstnärer i Värmland.

Sista anmälningsdag

12 juli 2023

Dagen är kostnadsfri och lunch och fika ingår, men avanmälan efter den
15 augusti debiteras med 500 kronor.

Begränsat antal platser!