Region Värmland / Nyhetsarkiv / Kortfilmsdagen firar mångfald och innovation

Kortfilmsdagen firar mångfald och innovation

Välkommen till en förtrollande kväll på Kortfilmsdagen där filmkonstens mångfald och innovation firas med Lumini4 och "Till Månen"-priset.

Lumini4 - framgångsrika projekt 2022-2023

Lumini4 är en del av Svenska Filminstitutets och Region Värmlands talangsatsning. Målet är att stödja regionala filmkreatörer att skapa verk med små medel.

Kvällen kommer att visa framgångsrika projekt från 2022-2023 och introducera nya spännande projekt för 2023-2024. En unik chans att möta filmskaparna och få insikter i deras kreativa process.

Till Månen

Till Månen är en tävling för unga berättare som ger en scen för dem att visa upp sina kortfilmer, skapade vid sidan av skoltiden.

Prisutdelningen lyfter fram unga talanger och deras kreativa bedrifter.

Kortfilmsdagen är den 21 december

Program för kvällen

18:00-20:00

Prisutdelning, filmvisningar och panelsamtal på Arenan i Karlstad.

20:00-22:00

Mingel på Hotel Plaza, Västra Torggatan 2, Karlstad. Här erbjuds vegetariska wraps och möjlighet till nätverkande.

Anmälan

Registrera dig genom anmälningslänken nedan eller kontakta Stina Bergman för mer information (kontaktuppgifter nedan).

Anmälan i Trippus