Region Värmland / Nyhetsarkiv / Sök till Bergmanveckans talangdagar 2024

Filmare som är boende och verksamma i Värmland kan ansöka om deltagande på Bergmanveckans talangdagar på Fårö 24-29 juni.

Sök till Bergmanveckans talangdagar 2024

Evenemanget Bergmanveckans talangdagar anordnas årligen på Fårö av Film på Gotland, Svenska Filminstitutet, Filmregionerna och Bergmancenter. Du som är filmare och bosatt och verksam i Värmland kan genom Region Värmland få möjlighet att delta.

Bergmans talangdagar, den 24-29 juni 2024, bjuder på utveckling och kreativa möten i inspirerande miljö, rik på filmhistoria.

Möten med regissörer

Som deltagare i talangdagarna får du tillgång till speciellt utvalda delar av Bergmanveckans program, möjlighet att mingla, unika möten med gäster från evenemanget, nätverkande, utbyte av erfarenheter och möjlighet till kreativt arbete i det filmiska landskapet på Fårö. År 2024 kommer du att få chansen att möta regissörer, skådespelare, producenter och manusförfattare från både den nationella och internationella filmbranschen.

Boende, programinnehåll och resa

Boendet består av fembäddsstugor med självhushåll på Sudersand, belägna endast ett stenkast från en av Fårös vackraste stränder.

Programmet inkluderar logi, hyrcykel, festivalmedlemskap, biljetter till evenemang inom ramen för talangdagarna samt lokala transporter. Du kan antingen ta med egna sänglinnen och handdukar eller hyra detta på plats. Städning av stugan sker innan avresa. Aktiviteterna avslutas fredag kväll medan utcheckning och avresa sker lördag morgon.

Din resa till och från Gotland arrangeras i samråd med din regionala filmkonsulent.

Ansökan

Varje region väljer själv ut sina filmare. För att ansöka via Region Värmland måste du vara bosatt och verksam i länet. Skicka din ansökan genom att fylla i formuläret nedan.

Kom ihåg att ansöka senast den 1 maj

Ansökan görs via Forms