Region Värmland / Nyhetsarkiv / Här invigs Nya CSK-rummet!
En man och tre kvinnor i Nya CSK-rummet.

Här invigs Nya CSK-rummet!

Åsa Johansson, Regionstyrelsens ordförande och Fredrik Larsson, Regionstyrelsens förste vice ordförande och tidigare ordförande för Regionstyrelsen bjöd tillsammans in pressen till invigningen av Nya CSK-rummet. Lena Gjevert, hälso- och sjukvårdsdirektör och Annette Andersson, fastighetsdirektör deltog också i invigningen.

Välkommen till Nya CSK-rummet!

I Nya CSK-rummet berättar vi hur, var och varför Centralsjukhuset i Karlstad byggs om och byggs ut. Kolla in modellen över sjukhusområdet och fotografier från när allting började 1905!

Centralsjukhuset i Karlstad står inför omfattande förändringar med flera om- och tillbyggnationer. Vi har skapat ett rum på CSK som visar utvecklingen i ord och bild genom olika perioder och visionsbilder på hur det ska se ut när Nya CSK är klart.

Vi vill att det här rummet ska väcka nyfikenhet och bidra till förståelse för hur Nya CSK bidrar till en bättre vård för Värmland. Förhoppningen är att utställningen ska locka till besök från de som har CSK som sin arbetsplats, patienter och deras anhöriga och alla andra som besöker sjukhuset.

Du hittar Nya CSK-rummet vid hiss B på CSK.

I Nya CSK-rummet finns en modell över sjukhusområdet.