Region Värmland / Nyhetsarkiv / Pressträff om ny Norgerapport

Pressträff om ny Norgerapport

Region Värmland bjuder in till pressträff med anledning av att rapporten “Sverige-Norge – Gränslösa visioner”, är klar. En rapport som utgår från en vision om gränslös samverkan och fokuserar på en rad utmaningar som samhällets aktörer behöver lösa gemensamt.

Rapporten innehåller ny statistik och en rad intervjuer med människor som på olika sätt arbetar med eller påverkas av närheten mellan dessa två länder. Rapporten mynnar ut i åtta rekommendationer till politiker och andra beslutsfattare i Sverige och Norge.

Media välkomnas att följa vårt webbinarium från studion där vi berättar mer om rapporten och om Region Värmlands arbete för att stärka banden mellan länderna. Efter avslutad sändning finns möjlighet att intervjua politiker och författare.

Tid: Tisdag den 5 december, klockan 10.15.

Plats: Lagergrens gata 2

Anmälan: Anmäl deltagare till Anna Gärdin, anna.gardin@regionvarmland.se

Medverkande:

Erik Evestam (C), ordförande, regionala utvecklingsnämnden

Stina Höök (M), vice ordförande, regionala utvecklingsnämnden

Johan Lundgren, utvecklingsledare, Region Värmland

Samuel Gök, analytiker, Region Värmland

Tidigare rapporter

Region Värmland har tidigare tagit fram tre rapporter om den svensk-norska relationen. Här hittar du dem.