Region Värmland / Nyhetsarkiv / Region Värmland inviger den nya larmcentralen

Region Värmland inviger den nya larmcentralen

Sedan några veckor tillbaka driver Region Värmland larmcentral i egen regi. Det innebär att värmlänningar som ringer till 112 får svar av regionens egen personal. På torsdag den 22 februari invigs verksamheten.

Med larmcentral i egen regi har Region Värmland fått bättre förutsättningar att koordinera den mobila vården i länet. Det innebär ökad trygghet för värmlänningarna när olyckan är framme.

I dag får den som ringer 112 hjälp av Region Värmlands egen personal, som har kunskap och kännedom om både sjukvård, regionens organisation och vårdutbud. Ambitionen är också att skapa ett ännu tätare samarbete med 1177 som arbetar i samma lokaler.

På torsdag invigs den nya verksamheten och media välkomnas till pressträff i samband med invigningen. På plats möter ni företrädare för hälso- och sjukvårdsnämnden, hälso- och sjukvårdsledningen, verksamheten och medarbetare.

Tid och plats

Tid: Torsdag den 22 februari klockan 10.00

Plats: Larmcentralen, Älvgatan 39, Karlstad

Anmäl deltagare till Jens Magnusson, pressansvarig.