Region Värmland / Nyhetsarkiv / Nu gör vi första ”grävet” inför bygget av Mottagningshuset

Nu gör vi första ”grävet” inför bygget av Mottagningshuset

Byggarbetsplatsen runt Centralsjukhuset i Karlstad blir större och större. Plötsligt är det stora hål där det stod ett hus alldeles nyss. Nu sätter vi skopan i marken för Mottagningshuset.

Det borras och det sprängs. Allt för att förbereda för det som manifesteras på tisdag – nu startar vi på riktigt att bygga Mottagningshuset, den första permanenta delen av Nya CSK.

Välkommen på pressträff när Arro Riskfalk, undersköterska på endokrin- och diabetescentrum, kommer att agera maskinförare och ta det första symboliska ”grävet”.

På pressträffen deltar också Åsa Johansson (S), regionstyrelsens ordförande, samt representanter från hälso- och sjukvården och Skanska.

Tid och plats

Tid: Tisdag den 23 april klockan 13.00.

Plats: Vi möts vid ingången till byggarbetsplatsen mittemot busskuren vid CSK:s huvudentré.

Vi bygger Nya CSK För hela Värmland

Ett nytt centralsjukhus är en förutsättning för modern och framtidssäkrad hälso- och sjukvård för hela Värmland.