Region Värmland / Nyhetsarkiv / Omlokalisering av psykiatrisk öppenvård i Grums

Omlokalisering av psykiatrisk öppenvård i Grums

Region Värmland har tidigare berättat att psykiatrisk öppenvårds lokaler i Grums är i dåligt skick och ska rivas. Nu har man hittat nya lokaler i Grums och verksamheten behöver därför inte tillfälligt flytta till Säffle.

I dag är psykiatrisk öppenvård i Grums och Säffle en enhet med verksamhet i båda kommunerna. Fastigheten där lokalerna i Grums nu ryms är i dåligt skick och Regionfastigheter har fått finansiering för att riva dem senast hösten 2024.

Enligt tidigare information skulle verksamheten tillfälligt drivas från Säffle, men i samverkan med Grums kommun har man lyckats hitta lokaler i Grums.

– Glädjande nog har vi lyckats ordna lokaler i Grums och behöver bara byta lokaler inom vårdcentralen, säger verksamhetschef Marie Pettersson. Det här är en bra lösning för både personal och patienter och innebär också att vi nyttjar också lokalerna mer effektivt.

Patienterna som tidigare haft sina besök vid psykiatrisk öppenvård i Grums kommer fortsatt att hänvisas dit.