Region Värmland / Nyhetsarkiv / Fler landsbygdsområden kan beviljas stöd

Regionstödskartan uppdateras 1 juli 2024 med stödområde 3.

Fler landsbygdsområden kan beviljas stöd

Snart kan företag i Kil, Grums, Forshaga och Kristinehamn söka samtliga företagsstöd i Värmland, när nytt stödområde införs 1 juli.

Regeringen har tagit beslut om att fler landsbygdsområden ska ingå i regionalstödskartan, något som träder i kraft 1 juli.

– Det är viktigt att främja regional utveckling och näringslivsutveckling i hela landet. En regionalstödskarta som nu omfattar fler landsbygdsområden kan leda till bättre möjligheter att bo, verka och leva i alla delar av landet, säger landsbygdsminister Peter Kullgren i ett pressmeddelande (regeringen.se)

Vad är regionalstödskartan?

Regionstödskartan avgör var vissa regionala företagsstöd kan beviljas av region eller Tillväxtverket.

Vad innebär det här för Värmland?

Stödområde tre införs, där Kil, Grums, Forshaga och Kristinehamn ingår. Det innebär att företag i dessa kommuner kan söka samtliga stöd som erbjuds i Värmland, bland annat Särskilt investeringsstöd, Regionalt investeringsstöd och Konsultcheck.

Företagsstöd

Läs mer om Region Värmlands företagsstöd.

Sidan uppdateras med information om stödområde 3 den 1 juli.