Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Kultur som återhämtning vid psykisk ohälsa
Två kvinnor i en dansföreställning.

Under arrangemanget "Kultur för återhämtning" uppträder bland annat dansgruppen Värmdans med stycket “Ser du mig?”, om psykisk ohälsa och hur det kan påverka både individen och personerna runtomkring.

Kultur som återhämtning vid psykisk ohälsa

Region Värmlands fokusmånad om suicidprevention och psykisk ohälsa fortsätter. Inför nästa vecka tipsar vi om en föreläsning om tvångssyndrom (OCD) samt en om hur kultur kan hjälpa i återhämtningen från sjukdom.

• Tisdag 26 september – Att leva med tvångssyndrom (OCD), en dold folksjukdom. Mötet med vård, skola och arbetsliv. Digital föreläsning klockan 9–10.
  • Torsdag 28 september – Kultur för återhämtning, Tingvallakyrkan klockan 18:30–20:30. Föreläsningar och dansföreställning om hur musik och dans kan hjälpa i återhämtning från psykisk ohälsa.

Fokusmånad om psykisk hälsa och suicidprevention

Evenemanget ingår i Fokusmånad för psykisk hälsa och suicidprevention, som du kan läsa mer om på regionvarmland.se/fokuspsykiskhalsa.