Till startsidan
Start / Om regionen / Upphandling och inköp

Upphandling och inköp

Regioninköpsenheten har ansvar för att samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköpsprocessen så att den vid var tid uppfyller Region Värmland ställda mål.

Regioninköp upphandlar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och lagen om valfrihet (LOV) och bedriver avtalsvård. Regioninköp är rådgivande i alla frågor rörande inköp (Inköpssupport) samt för juridiska frågor inom upphandlingsområdet.

Enheten har även ett samordningsansvar för e-handel inom Region Värmland. E-handel ska ge förutsättningar för ökad köptrohet mot ingångna avtal och därmed en styrning av inköpen till rätt leverantör och avtalade priser. 

Aktuella upphandlingar

För att ladda hem ett förfrågningsunderlag eller annons för intresseanmälan sök aktuell upphandling (e-avrop.com) och fyll i begärda uppgifter så går det att kostnadsfritt ladda ned komplett förfrågningsunderlag. 

Aktuella avtal

Du kan söka efter Region Värmlands aktuella upphandlade avtal (e-avrop.com) inom olika områden gällande varor och tjänster samt vård- och samverkansavtal med privata vårdgivare. Våra avtal hittar du om du klickar på länken "Aktuella avtal" i högerspalten.

Upphandlingsplan

Region Värmlands upphandlingsplan (pdf) Pdf, 3 MB. visar upphandlingar som förväntas starta under nästkommande åren.

Kontakta regioninköp

Kontaktuppgifter till personal på enheten.
E-post: upphandling@regionvarmland.se

Upphandlingar gällande byggnationer

Kontakta regionfastigheter på telefonnummer 010-831 40 23.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?