Start / Resor & trafik / Parkering för besökare och personal / Centralsjukhuset Karlstad / Frågor och svar om parkering vid centralsjukhuset

Frågor och svar om parkering vid centralsjukhuset

Här hittar du vanliga frågor och svar om att parkera vid Centralsjukhuset Karlstad.

Skicka din fråga

Saknar du någon fråga? Välkommen att ställa din fråga via Apcoas kundservice. På www.apcoa.se finner du en sida med de vanligaste frågorna och svaren. Där finns även en chat på vilken det går att ställa frågor, chatten är öppen helgfria vardagar kl 08.30-15.30
E-postadress: flow.support@apcoa.se
Telefonnummer: 08-556 760 00. Telefontid helgfria vardagar kl 08.30-12.00

När du kör in och ut på parkeringar som har kameraregistrering läser kamerorna av registreringsnumret på ditt fordon och mäter av hur länge du har varit parkerad.

Kameran tar bara bild på registreringsnumret, ingenting runtomkring. Dina personuppgifter behandlas enligt EU GDPR 2016/679, mer om vår sekretesspolicy kan du läsa på apcoa.se.

Du använder appen Apcoa Flow där du i menyn (de tre strecken uppe till vänster), markerar "Profil och betalsätt" och markerar "Aktivera automatisk debitering".

Ja, appen används på många platser runt om i landet, till exempel i Karlstads kommun används den vid universitetet, Karlstad CCC och järnvägsstationen.

Vi tar inte emot kontanter och det är inte möjligt att betala via faktura. För att som personal erhålla personalrabatt på avgiften gäller endast betalning via appen Apcoa Flow.

Du kan ha flera bilar registrerade i appen. Det är bara att lägga till numret på fordonet. Tänk på att ta bort bil som inte längre är din.

Alla registreringsnummer som blir avlästa får betala parkering inklusive motorcyklar och mopeder. Det sitter kameror som läser av även bakskylten om det bara finns en nummerskylt bak.

Ja, om du är registrerad i appen Apcoa Flow så kommer ett kvitto automatiskt till den e-postadress som du har registrerat i appen. Kvitton kan även i efterhand tas fram från appen Apcoa Flow.

Besökare

Som besökare behöver du registrera dig i Apcoa Flow som är en app som du installerar i din smartphone eller padda via Internet.

Vid registreringen behöver du ange nummer på ett betalkort, din e-postadress samt fordonets registreringsnummer.

Mer information och instruktion om hur du registrerar dig.

Personal

Som personal måste du även vara anställd i Region Värmland för att kunna registrera dig i appen.

Instruktion till hur du som personal registrerar dig i Apcoa Flow Pdf, 2 MB.

Du har alltid möjlighet att utan kostnad kort åka in på en parkering och vända.

Har du en hyrbil som personal lägger du till fordonets registreringsnummer i ditt Apcoa Flow- konto – betalar du inte går en faktura ut till hyrbilsbolaget.

Om du inte registrerar fordonets nummer i appen så går det en faktura direkt till fordonets ägare. På fakturan debiteras ordinare besöksavgift (ej personalavgift) samt en avgift på 59 kronor.

Det spelar ingen roll, mailadressen är för inloggning och det är till den du får dina kvitton.

1. Logga in i SwappAccess med din e-postadress och lösenord. Observera att du måste använda den domänadress du hade när du loggade in i SwappAccess första gången, det vill säga förnamn.efternamn@liv.se eller om du använde förnamn.efternamn@regionvarmland.se.
  2. Klicka på Min profil i den övre menyraden.
  3. Längst ned i Min profil klickar du på Radera konto.
  4. När du raderat kontot får du frågan ”Är du säker” och då svarar du med att fylla i lösenordet och ”Ja”.
  5. Därefter kommer en bekräftelse ”Ditt konto är raderat och du loggas ut”.

Det finns två aktörer på området som övervakar parkeringsplatserna, APCOA och AIMO-park.