Broschyr om könsidentitet och könsdysfori

För att ge information om könsidentitet, könsdysfori, könsbekräftande vård och utforskande av ens identitet har Region Värmland tagit fram en broschyr om könsidentitet och könsdysfori.

Broschyren är till för personer som funderar på sin könsidentitet och för personernas närstående. Den ger också viktig information till personal som möter dessa funderingar och som kan hjälpa till att guida och ge könsbekräftande bemötande.

Broschyr om könsidentitet och könsdysfori (pdf) Pdf, 10 MB.

Beställa broschyren

Här kan du beställa broschyren (formulär i Forms)

Egen version av broschyren

För dig som finns i en annan region finns originalfiler så att ni kan lägga till egen logga och regionspecifik information samt trycka upp materialet själva.

Broschyrens originalfiler (zip) Zip, 50 MB.

Film om könsidentitet

Som komplement till broschyren har Region Värmland tagit fram två filmer om könsidentitet.

Stöd i frågor kring könsidentitet

Den som vill ha stöd i frågor kring sin könsidentitet kan vända sig till könsidentitetsteamet på mottagningen för sexuell hälsa.

Mottagningen för sexuell hälsa (1177.se)

Affisch med information om Mottagningen för sexuell hälsa Pdf, 2 MB.