Jobba med oss på kommunikationsavdelningen

Kommunikationsavdelningen ska vara ett strategiskt och operativt stöd i kommunikationsfrågor.

Tre medarbetare har möte.

Till kommunikationsavdelningen kan chefer och medarbetare vända sig för rådgivning och konsulterande. Vi kan vara bollplank, ge råd och ta oss an hela kommunikationsinsatser.

Vi jobbar alltid utifrån vem vi vill nå och planerar aktiviteter och väljer kanaler efter den effekt vi vill uppnå med kommunikationen. Vi jobbar efter branschföreningen Sveriges kommunikatörers definition av en kommunikativ organisation.

Vi tar hand om och utvecklar våra informationskanaler och fyller dem med innehåll och arbetar planerat med kommunikationsinsatser både inom organisationen och till allmänheten, nyheter och medierelationer. Vi har inhouse-produktion och gör allt från trycksaker till film.

Vi förvaltar och utvecklar webbplatserna och utbildar andra inom Region Värmland. Några av oss är knutna till områdesledningen och arbetar nära områdescheferna medan andra arbetar i processer för exempelvis information till patienter.