Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Slutspurt för årets fokusmånad

Fokusmånaden går snart in i sista veckan. Ta chansen att delta på de arrangemang som finns!

Slutspurt för årets fokusmånad

Nu är det slutspurt för aktiviteterna under fokusmånaden om psykisk hälsa och suicidprevention. Den sista 1,5 veckan kan du bland annat ta del av det här.

• Livsviktigt snack - föreläsning för vårdnadshavare och andra viktiga vuxna med organisationen Suicide Zero
  • Levande bibliotek – vad är det?
  • Världsdagen för psykisk hälsa

De flesta evenemangen genomförs digitalt via teams och ingen deltagaravgift tas ut. Du hittar alla evenemang på regionvarmland.se/fokuspsykiskhalsa

Mer om fokusmånaden

Fokusmånaden pågår 9 september till 10 oktober. Den startar dagen innan Internationella suicidpreventiva dagen, och avslutas med Världsdagen för psykisk hälsa. Aktiviteterna arrangeras av flera olika organisationer, för flera olika målgrupper och med innehåll från flera olika områden.

Huvudarrangörer för fokusmånaden är Regional koordinering psykisk hälsa (RKPH) och Regionala nätverket för suicidprevention i Värmland.

Information om fokusmånaden och alla aktiviteter finns på regionvarmland.se/fokuspsykiskhalsa.