Start / Politik / För förtroendevalda / Om du flyttar, byter namn eller telefonnummer

Om du flyttar, byter namn eller telefonnummer

För att hålla regionens förtroendemannaregister uppdaterade behöver vi veta om du flyttar, byter namn eller telefonnummer.

Vid flytt

Inom länets gränser

Om du flyttar inom länet ska du meddela din nämndsekreterare detta.

Utanför länets gränser

För att vara förtroendevald i regionen måste du vara folkbokförd i någon av Värmlands kommuner. Om du flyttar till ett annat län behöver du som regel därför avsäga dig dina förtroendeuppdrag (se Avsluta uppdrag). Fullmäktige kan i undantagsfall besluta att du får behålla dina uppdrag som förtroendevald även om du flyttar från länet. Det gäller inte uppdraget som ledamot eller ersättare i fullmäktige, utan enbart de uppdrag som du har blivit vald till av fullmäktige. Du måste då ansöka hos fullmäktige att få behålla dina uppdrag. En sådan ansökan skickas till region@regionvarmland.se och tas sedan upp som ett ärende vid nästkommande fullmäktigesammanträde.

Vid byte av namn eller telefonnummer

Om du byter namn eller telefonnummer ska du meddela din nämndsekreterare detta.