Start / Om regionen / Om Region Värmland / Så påverkas du som patient av Vårdförbundets strejk

Så påverkas du som patient av Vårdförbundets strejk

Fredagen den 28 juni kom SKR, Sobona och Vårdförbundet överens om ett nytt avtal, och konflikten som pågått i två månader är därmed över.

Konflikten är över – parterna är överens om ett nytt avtal

Läs pressmedelandet här

Fackförbundet Vårdförbundet är inte överens om ett nytt avtal med Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, och Sobona. Tisdag 11 juni kl. 11 införde därför Vårdförbundet strejkåtgärder som berör regionens vårdverksamheter.

Tveka inte att söka vård

Under strejken så kommer de flesta patienter inte att påverkas och du kan söka vård som vanligt. Det kan däremot hända att planerade undersökningar eller operationer ställs in. Information om vilka vårdmottagningar som är berörda finns längre ner på sidan.

Om du har ett inbokat besök ska du utgå från att det blir av. Du kommer att bli kontaktad om ditt besök påverkas.

Berörda vårdmottagningar

Aktuella uppgifter om berörda mottagningars förändrade utbud, telefon- och öppettider eller annan tillfällig information till följd av konflikten finns på verksamheternas webbsidor på 1177.se.

Endoskopimottagningen på sjukhuset i Arvika

Endoskopimottagningen stängdes kl. 11 tisdag 11 juni. De patienter som påverkas kontaktas via telefon. Mer information finns på 1177.se.

Endoskopimottagningen Sjukhuset Arvika (1177.se)

Uppvaksenheten på sjukhuset i Torsby

Uppvaksenheten stängdes kl. 11 tisdag 11 juni. Att enheten är uttagen i strejk påverkar planerade operationer och vissa undersökningar. Du som patient kontaktas via telefon.

Verksamheten har ingen egen kontaktsida på 1177.se.