Start / Klarälvdalen / Om skolan / Regler och villkor / Samtycke för film, ljud och foto

Samtycke vid stillbild- filmfotografering och ljudupptagning

Vi behöver din tillåtelse, ett så kallat samtycke, för hantering av dina personuppgifter. Det kan som exempel röra sig om när vi fotar på skolan och vill använda bilden i olika sammanhang. Då är det viktigt för oss att du och alla andra personer som är med i bilden har gett oss tillåtelse.

Samtycket är helt frivilligt och du kan när som helst ångra ditt beslut.

Du som studerar på skolan lämnar ditt svar till samtycke under "Min profil" i Schoolsoft.

Detta är vad du behöver godkänna:

Jag samtycker till att mina personuppgifter i form av bilder, film och ljudupptagning får användas av skolan och Region Värmlands webbsidor och sociala medier, i annonser, i nyhetsbrev, i bildspel, i broschyrer och annat tryckt material samt pressbilder.

Region Värmland är personuppgiftsansvarig för behandling av personuppgifter enligt ovan. Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifterna som nämns ovan är samtycke. Vi behandlar enbart de personuppgifter som anges ovan.

Samtycket är frivilligt.

Här är en länk till Schoolsoft där du lämnar ditt svar under "din profil".